Start arrow Kronika wydarzeń arrow Wycieczka do Londynu - sprawozdanie

Wycieczka do Londynu - sprawozdanie Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Autor: Maria Borowicka, Julia Kawczyńska - kl. III a gimn.
14.01.2019.

Wycieczka do Londynu - sprawozdanie

Dzień pierwszy

W dniach 07-12.01.2019r. wraz z panią Anną Przybylską oraz Kamilą Żurawską wybraliśmy się na wycieczkę do samej stolicy Wielkiej Brytanii, mianowicie Londynu!

Dnia 7 stycznia o godzinie 10:30 zgromadziliśmy się przed budynkiem szkoły w Stawkach. Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani faktem, że za kilka godzin będziemy przekraczać granicę naszego kraju. Pod szkołę podjechał autokar, w którym czekała na nas szkoła z Gdyni. Gdy już pożegnaliśmy się z naszymi kolegami oraz koleżankami, z zapałem ruszyliśmy do autokaru, aby zająć najlepsze miejsca. Na początku jazdy poznaliśmy panią przewodnik. Opowiedziała nam plan całego pobytu w Londynie. Następnie w doborowym towarzystwie zmierzaliśmy ku granicy. Około godziny 16.00 zatrzymaliśmy się na obiad. Gdy zjedliśmy posiłek, ruszyliśmy dalej w podróż. W końcu znaleźliśmy się w Niemczech. O godzinie 22.00 nastąpiła cisza nocna i położyliśmy się spać.

Większość z nas przespała podróż przez Belgię oraz Holandię. Po godzinie 4.00 nad ranem znaleźliśmy się we Francji. Zmierzaliśmy do Calais – miasta portowego. Po odprawie, która była dość stresująca, udaliśmy się na prom, gdzie mogliśmy się odświeżyć.

Dzień drugi

Dopłynęliśmy do Dover, z którego autobusem dostaliśmy się do Londynu. Gdy wysiedliśmy z autokaru, poszliśmy na spacer po parku królewskim w Greenwich. Mimo zimy było tam już zielono. W parku znajduje się Obserwatorium Królewskie, a przy nim linia wyznaczająca południk zerowy, przy którym mogliśmy zrobić sobie zdjęcie. Największą uwagę w parku zdecydowanie przykuł piękny widok na Londyn. Następnie poszliśmy do miasteczka Greenwich. Mogliśmy tam kupić pamiątki oraz coś przekąsić. Pierwszą atrakcją było Muzeum Morskie. Mieliśmy do wykonania różne zadania, które wymagały znajomości języka. Mogliśmy sprawdzić swoje umiejętności w prawdziwym życiu. Po wyjściu z muzeum kierowaliśmy się w stronę Tamizy. Gdy już dotarliśmy do przystani, popłynęliśmy w stronę centrum Londynu, oglądając słynne londyńskie budowle -Big Ben, który akurat znajdował się w remoncie, słynny most zwodzony czyli Tower Bridge, twierdzą Tower of London czy London Eye. Gdy już dopłynęliśmy na miejsce, mogliśmy podziwiać piękny  widok,  m.in. na Tamizę. Następną atrakcją było muzeum horroru czyli The London Dungeon. Dowiedzieliśmy się tam o historii Londynu. Nie zabrakło również strachu. Było wiele strasznych dekoracji oraz aktorzy, którzy świetnie wcielali się w role różnych słynnych postaci z historii Anglii. Gdy wyszliśmy z muzeum, mogliśmy oglądać piękny zachód słońca. Około godziny 19 zmierzaliśmy do metra. Musieliśmy być bardzo ostrożni, aby się nie zgubić. Dojechaliśmy na wyznaczoną stację. Pieszo poszliśmy na miejsce zbiórki. W autokarze z wielkim podekscytowaniem oraz lekkim strachem czekaliśmy na rodziny, u których będziemy mieszkać. Nikt nie wiedział, do jakiej rodziny trafi. Około godziny 19.00 rodziny po nas przyjechały. Tak właśnie zakończył się nasz pierwszy dzień w Londynie.

Dzień trzeci

Następnego dnia, czyli 9 stycznia, rodziny odwiozły nas na miejsce zbiórki. Wypoczęci pojechaliśmy na Westminster. Tam mogliśmy ujrzeć wartę konną. Następnie parkiem Królewskim zmierzaliśmy w stronę pałacu Buckingham, aby zobaczyć zmianę warty. I tak też było. Obejrzeliśmy zmianę warty, po czym poszliśmy do parku zjeść lunch. Następnym miejscem zwiedzania było Muzeum Historii Naturalnej. Mogliśmy tam poczuć się jak podczas trzęsienia ziemi. Gdy skończyliśmy zwiedzać to muzeum, dotarliśmy do Science Museum. Dowiedzieliśmy się tam o wielu rzeczach z dziedziny nauki, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Wieczorem udaliśmy się na miejsce zbiórki, z którego odebrały nas rodziny.

Dzień czwarty

Przedostatni dzień w Londynie zaczęliśmy od pobytu w słynnym Muzeum Figur Woskowych.  Mogliśmy zrobić sobie zdjęcie z naszym ulubionym aktorem, sportowcem, piosenkarzem lub po prostu kimś sławnym. Następnie czerwonym, dwupiętrowym autobusem skierowaliśmy się w stronę British Museum. Właśnie to muzeum było naszą kolejną atrakcją. Po zwiedzaniu British Museum udaliśmy się na Oxford Street. Mogliśmy tam kupić pamiątki oraz popularne słodycze, które u nas są niedostępne. Jak co wieczór udaliśmy się na miejsce zbiórki i oczekiwaliśmy na rodziny.

Dzień piąty

Ostatni dzień zaczął się od pożegnania z rodzinami. Następnie z walizkami pojechaliśmy na miejsce zbiórki. Ostatnie godziny w Londynie zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Zobaczyliśmy tam, na czym polega sztuka dzisiejszych czasów. Z zachwytem podziwialiśmy wszystkie obrazy oraz rzeźby. Gdy wyszliśmy z Tate Modern ( Muzeum Sztuki Współczesnej), wiedzieliśmy, że nasz czas w Londynie dobiega końca i została nam ostatnia atrakcja. Było nią Tower of London. Zobaczyliśmy tam przeróżne korony z wielu koronacji, stroje królewskie oraz obejrzeliśmy film o koronacji królowej Elżbiety II. Po wyjściu z Tower of London udaliśmy się na Greenwich, z którego autokarem ruszyliśmy w podróż powrotną. Było nam bardzo smutno. Z chęcią zostalibyśmy tam jeszcze na kilka dni. Około godziny 16.00 dotarliśmy do Dover, z którego statkiem dopłynęliśmy do Francji.

Dzień szósty

Po godzinie 6.00 znaleźliśmy się w Polsce. Tutaj również zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy w drogę do domu. Przed godziną 14.00 byliśmy już przed szkołą w Stawkach.

Maria Borowicka, Julia Kawczyńska – kl. III a gimn.